The system is processing. Please wait a moment!
- Home page PRODUCT Professional Event Organization Services in Hanoi Organize opening event
Organize opening event
Sorted by:
TABLE OF CONTENTS
- What is the opening ceremony?
- Purpose and form of organizing "Opening Ceremony"
- Which service package should I use for the opening ceremony?
- Quotation for services of organizing "Opening Ceremony"
- Organizing process of "Opening Ceremony"
- Some notes when organizing an opening event
- Information about the organizer of the opening event
“ Opening ” is one of the important ceremonies of businesses. For every business, holding an opening ceremony not only has spiritual value but is also an opportunity for businesses to introduce their brands, services, and products to customers. So how to organize a successful and smooth opening event?
HSV ProAVL will introduce to customers the processes, plans, program content as well as the preparation steps to organize a complete "Opening Ceremony" event. To do that, the process of organizing the "Opening Ceremony" must be planned and carefully prepared. So what is the opening event ? How is the process from before and during the organization to the program script arranged? Please join us in following the article below to answer your questions!
SEE MORE OTHER SERVICES AT HSV ProAVL
1. What is the opening ceremony?
The opening ceremony , also known in English as "Grand Opening", is one of the important events of a business. The ceremony not only marks the milestone of establishing a company, store or launching a new brand to customers, but "Grand Opening" also brings spiritual and feng shui values to businesses. .
2. Purpose and form of organizing "Opening Ceremony"
2.1. Purpose of organizing "Opening Ceremony"
Spiritually: It is one of the important rituals that signals and marks a new beginning in business. At the same time, create a spirit of solidarity among employees in the company.
Về mặt Phong thủy: Cầu sự may mắn, thành công trong công việc, làm ăn ngày càng phát tài, phát đạt. Cầu mong công việc sắp tới của doanh nghiệp luôn suôn sẻ, thuận buồm xuôi gió.
Về mặt Kinh doanh: Quảng cáo thương hiệu để tìm kiếm khách hàng tiềm năng, thu hút khách hàng quan tâm đến sản phẩm của công ty. Mở rộng mối quan hệ kinh doanh, tìm kiếm đối tác mới.
2.2. Hình thức tổ chức “Khai trương”
Một số hình thức có thể tổ chức “Lễ khai trương” như sau:
- Tổ chức khai trương cửa hàng, quán ăn
- Tổ chức khai trương nhà hàng, khách sạn
- Tổ chức khai trương cửa hàng và siêu thị
- Tổ chức sự kiện khai trương công ty
- Tổ chức văn phòng, lễ cúng khai trương nhà xưởng,...
3. Lễ khai trương cần sử dụng gói dịch vụ nào?
STT | HẠNG MỤC | CÁC THIẾT BỊ SỰ KIỆN |
1 | Âm thanh | Loa, màn hình Led, micro,... |
2 | Ánh sáng | Các loại đèn: Đèn Par Led, đèn rọi sân khấu,... |
3 | Sân khấu | Backdrop, bục phát biểu, pháo điện sân khấu,... |
4 | Bộ nghi lễ | Bộ cắt băng khách thành, quả cầu Led sự kiện,... |
5 | Nhân sự | MC, quay phim, ca sĩ, nhóm nhảy, đội lân, PG,... |
6 | Trang trí | Standee, cổng hơi, cột chắn inox, hashtag,... |
7 | Thiết bị hỗ trợ | Quạt cây, nhà bạt, ô lệch tâm, bàn ghế,... |
4. Báo giá dịch vụ tổ chức “Lễ khai trương”
HSV ProAVL cho thuê các gói dịch vụ tổ chức sự kiện "Khai trương" phục vụ từ: 50 khách, 100 khách, 300 khách, 500 khách và hàng ngàn khách. Gói dịch vụ nhân sự và sân khấu, màn hình LED tùy vào số lượng và kích thước để đưa ra mức giá phù hợp. Chúng tôi sẽ đưa ra một mức giá tham khảo về các gói dịch vụ tổ chức sự kiện “Lễ khai trương” trọn gói như sau:
DỊCH VỤ | SỐ LƯỢNG | ĐƠN GIÁ |
Gói Âm thanh | 200 - 300 người | 10.000.000 VND |
Gói Ánh sáng | 200 - 300 người | 12.000.000 VND |
Gói Sân khấu - Màn hình LED | 200 - 300 người | Liên hệ |
Gói nhân sự sự kiện | 200 - 300 người | Liên hệ |
LƯU Ý:
- Chưa bao gồm phí VAT và phí vận chuyển, nhân sự.
- Để biết thêm chi tiết về dịch vụ tổ chức “Lễ khai trương” quý khách hàng vui lòng liên hệ trực tiếp qua Hotline: 0972.787.123 để được tư vấn và báo giá nhanh nhất.
5. Quy trình tổ chức "Lễ khai trương"
5.1. Quy trình trước sự kiện khai trương
STT | QUY TRÌNH | NỘI DUNG |
1 | Ý tưởng |
- Dựa vào mục đích của sự kiện lên ý tưởng. - Đề xuất danh sách khách mời lễ khai trương. - Xác định quy mô tổ chức sự kiện để chuẩn bị thuê thiết bị. |
2 | Kế hoạch |
- Đưa ra kế hoạch chương trình cụ thể. - Xát định ngân sách chi phí đề xuất cho sự kiện. |
3 | Nội dung |
- Đưa ra những nội dung chương trình cụ thể. - Đề ra danh sách các trò chơi, tiết mục văn nghệ đang xen. - Đưa ra danh sách thiết bị, các nghi thức thực hiện khi buổi lễ. - Chuẩn bị bộ nghi lễ cắt băng khai trương. |
4 | Chuẩn bị |
- Xin giấy phép, thủ tục cho phép tổ chức chương trình. - Thiết kế Backdrop sân khấu, in ấn thiệp mời cho chương trình,... - Lên danh sách khách mời tham dự chương trình. - Contact the event organizer to prepare equipment. - Decorate the party area and prepare the party. - Check the location of the "Grand Opening" program. |
5.2. Procedures during the opening event
No | PROCEDURE | CONTENT |
first | Event construction |
- Area outside the event: Hang banners, flags,... - Guest reception area: Install steam gates, arrange blocking pillars,... - Party area: Tables and chairs, towels, fresh flowers, wine,... - Clean up after setup is complete. - Event area: Install tents, stage, stage backdrop, tables and chairs (VIP), reception desk,... |
2 | Conduct the ceremony |
- Welcoming delegates and guests - Prepare performances such as: Lion dance, drum dance, singing, dancing - Prepare entertainment games (If any) - Introducing the ceremony, delegates and business owners - Conduct opening ceremonies: Opening offerings, cutting the opening ribbon,... - At the end of the program there may be additional gifts |
3 |
Finish, clean up |
- Event equipment rental units will disassemble equipment items. Clean up the event and return the premises. |
6. Some notes when organizing a grand opening event
To organize a successful " Opening Ceremony " event, it depends on many different factors. Some notes to consider before organizing an event include:
- Identify potential customers, this is an important factor in determining the purpose and plan for the program.
- Plan and list guests 2 to 3 months in advance to be able to thoroughly prepare for the event.
- Determine the purpose of the event to come up with advertising plans for products and services for the business.
- Provide some backup plans for the event to promptly change when an incident occurs.
- In particular, the most important factor is to find a reputable event organization to hire for your event.
SEE MORE OTHER SERVICES AT HSV ProAVL
7. Information about the opening event organizer
HSV ProAVL ORGANIZES CHEAP OPENING NATIONWIDE
Hanoi: 0916.222.075 or Ho Chi Minh City: 0972.787.123
Email: hsvavl@gmail.com
Website: https://proavl.vn/
Hanoi headquarters: No. 229, D. Van Tri, Van Noi, Dong Anh, Hanoi
City headquarters. HCM: 184/20 Le Dinh Can, Tan Tao, Binh Tan, City. HCM