Organizing conferences and seminars is gradually becoming one of the popular fields today. However, the concept of Conferences and Workshops is still quite new and many people do not fully understand it. So how can you organize a successful event and attract the media? How can I impress and convey the message to attendees? Please join HSV ProAVL in referencing our article below!

Organize conference and seminar events at HSV ProAVL
Organize conference and seminar events at HSV ProAVL

SEE SOME OTHER SERVICES AT HSV ProAVL

1. Overview of Conference and Workshop events

1.1. What is a Conference Event?

Workshops also have English names such as " Workshop " or " Seminar ". An event can be understood as a meeting between a group of people with a common interest in an issue. Attendees will debate together and give their opinions and views on that topic. From there, contribute your opinions and criticize the issue so that the topic can be more complete. Seminars are often theoretical, practical, scientific,...

Organize seminar events at HSV ProAVL
Organize seminar events at HSV ProAVL

1.2. What is a Conference Event?

Conference is also known in English as " Conference ", which can be understood as a meeting held on a large scale and very majestic. Meetings often have the purpose of exchanging information or sharing knowledge. From there, create opportunities to meet and connect between experts and leaders about important business issues. At the same time, learn from practical issues to provide specific directions for investors.

Organize professional conferences at HSV ProAVL
Organize professional conferences at HSV ProAVL

2. Purpose of organizing the Conference - Workshop event

The purpose of organizing an event is the result that the business wants after the event has taken place. Conference and seminar events will have the following purposes:

  • Brand building, support for communication campaigns and image promotion for businesses.
  • Convey the values ​​and messages of the business to customers in the most detailed way.
  • Create opportunities for interaction between business owners, guests, and investors, thereby developing long-term relationships with each other.
  • Create an environment for exchange and learning among internal employees in the company, contributing to building solidarity among employees.
  • Giải đáp các thắc mắc về các vấn đề về chiến lược phát triển của doanh nghiệp, sau đó cùng nhau đề ra các phương án giải quyết.
Tổ chức sự kiện hội nghị tại HSV ProAVL

3. Các hình thức tổ chức Hội nghị, Hội thảo

3.1. Các hình thức tổ chức sự kiện Hội nghị

  • Hội nghị chuyên đề
  • Hội nghị tổng kết năm
  • Hội nghị hợp tác đầu tư
  • Hội nghị thượng đỉnh
  • Hội nghị doanh nghiệp
  • Hội nghị khách hàng
  • Hội nghị công nghệ
  • Hội nghị tác giả
  • Hội nghị y tế,...
Organize prestigious conference events at HSV ProAVL
Tổ chức sự kiện hội nghị uy tín tại HSV ProAVL

3.2. Các hình thức tổ chức sự kiện Hội thảo

  • Hội thảo văn hóa
  • Hội thảo du lịch
  • Hội thảo chuyên ngành
  • Hội thảo nghệ thuật
  • Hội thảo khoa học
  • Hội thảo marketing
  • Hội thảo giáo dục,...
Organize prestigious conferences nationwide
Tổ chức Hội thảo uy tín trên toàn quốc

4. Điểm khác nhau giữa hội nghị và hội thảo

HẠNG MỤC

HỘI THẢO

HỘI NGHỊ

Đối tượng

Những người có kiến thức chuyên sâu về một lĩnh vực nhất định.

Các chuyên gia, các nhà lãnh đạo, nhà nghiên cứu,...

Quy mô

Thường có quy mô nhỏ.

Tổ chức quy mô lớn.

Mục tiêu

Đưa ra ý kiến và trao đổi về một vấn đề.

Đưa ra quyết định hay thống nhất một vấn đề nào đó.

Nội dung

Bàn luận các vấn đề lớn, có chủ đề và có tổ chức. Đưa ra một quyết định, giải quyết những khó khăn.

Mang tính lý luận, khoa học, mang tính thực tiễn. Những chủ đề mang đến sự bổ ích cho người tham gia.

5. Quy trình tổ chức sự kiện chuyên nghiệp

Quy trình 1: Xác định chủ đề của sự kiện hội nghị, hội thảo

Doanh nghiệp cần đưa ra các chủ đề cho hội nghị, hội thảo một cách cụ thể và rõ ràng nhất. Đây cũng là bước quan trọng để xây dựng và đưa ra các kế hoạch cụ thể và chi tiết cho doanh nghiệp.

Quy trình 2: Lên kế hoạch chi tiết tổ chức hội nghị, hội thảo

  • Xác định mục đích tổ chức sự kiện.
  • Lên nội dung chi tiết chính chương trình.
  • Lên danh sách khách mời tham dự.
  • Tìm địa điểm và thời gian tổ chức.
  • Đưa ra kinh phí dự trù cho sự kiện.
  • Tìm đơn vị tổ chức sự kiện uy tín.

Quy trình 3: Chuẩn bị trước sự kiện cho hội nghị, hội thảo

  • Phát thư mời cho khách mời và truyền thông.
  • Truyền thông, quảng bá thương hiệu cho sự kiện.
  • In ấn các tài liệu cần thiết cho sự kiện.
  • Chuẩn bị các dịch vụ tiệc và nghỉ ngơi cho khách mời.

Quy trình 4: Tiến hành tổ chức sự kiện hội nghị, hội thảo

  • Đón tiếp khách trước sự kiện.
  • Điều phối, tổ chức chương trình theo kịch bản.

Quy trình 5: Kết thúc chương trình hội nghị, hội thảo

  • Tổng kết lại kết quả sau buổi hội thảo, hội nghị
  • Tặng quà lưu niệm và tiễn khách mời.

Quy trình 6: Đánh giá hiệu quả của sự kiện hội thảo, hội nghị

Đánh giá dựa trên các chỉ tiêu như:

  • Số khách mời đến tham gia sự kiện.
  • Ý kiến của khách hàng sau khi tham dự.
  • Những phản hồi đã ghi nhận sau sự kiện.
  • Kết quả của các hoạt động truyền thông.
  • Thực tế số người tham dự và ý kiến của khách hàng.
Conference and Workshop event organization process
Quy trình tổ chức sự kiện Hội nghị - Hội thảo

6. Trang thiết bị cần sử dụng cho Hội nghị, Hội thảo

6.1. Thiết bị phiên dịch, cabin phiên dịch

Interpreter equipment and interpreter cabins
Thiết bị phiên dịch, cabin phiên dịch

6.2. Hệ thống sân khấu sự kiện

Event stage system
Hệ thống sân khấu sự kiện

6.3. Bàn ghế sự kiện, bàn lễ tân

Event tables and chairs, reception tables
Bàn ghế sự kiện, bàn lễ tân

6.4. Màn LED, Máy chiếu, màn chiếu

LED screen, projector, projection screen
Màn LED, Máy chiếu, màn chiếu

6.5. Sound and light system

Rental of Sound and Lighting systems
Rental of Sound and Lighting systems

6.6. Backdrop decoration, photography

Backdrop rental for decoration and photography
Backdrop rental for decoration and photography

6.7. Teabreak party area equipment

Teabreak party area equipment
Teabreak party area equipment

6.8. Event support personnel

Hiring event support personnel
Hiring event support personnel

7. Why should you choose HSV ProAVL as the organizing unit?

Some reasons why your business should choose and use professional and reputable event organization services at HSV ProAVL are as follows:

  • Reduce risks when organizing events: When businesses use event organization services at HSV ProAVL, we will propose solutions when problems arise during the event. To ensure the most successful event.
  • Save preparation time: We always offer the most professional and cost-effective event organization plans for customers. Always ensure timely completion of all pre-program preparation stages.
  • Improve media performance: A professionally organized event will help your business promote to the media with the most impressive images. We will bring the highest quality service to customers, making the most impression on customers and the media.

Organize events nationwide:

  • Northern region: Hanoi, Thai Nguyen, Phu Tho, Ninh Binh, Hoa Binh, Thai Binh, Bac Ninh, Nam Dinh, Hai Phong, Ha Giang, Lang Son, Son La and Tuyen Quang,...
  • Central region: Da Nang, Thanh Hoa, Thua Thien Hue, Khanh Hoa, Nghe An, Ha Tinh, Binh Thuan, Quang Ngai, Quang Tri, Binh Dinh, Phu Yen, Kon Tum and Ninh Thuan,...
  • Southern region: City. Ho Chi Minh, Kien Giang, Binh Phuoc, Binh Duong, An Giang, Long An, Dong Nai, Hau Giang, Vinh Long, Vung Tau, Tay Ninh, Ben Tre, Tra Vinh and Ca Mau,...

SEE SOME OTHER SERVICES AT HSV ProAVL

8. Information about event organizers at HSV ProAVL

HSV ProAVL ORGANIZES PROFESSIONAL CONFERENCES AND WORKSHOPS

Hanoi: 0972.787.123

Ho Chi Minh City: 0913.222.075

Email: hsvavl@gmail.com

Website: https://proavl.vn/

Hanoi headquarters: No. 229, D. Van Tri, Van Noi, Dong Anh, Hanoi

City headquarters. HCM: 184/20 Le Dinh Can, Tan Tao, Binh Tan, City. HCM

0972 787 123