Holding an Inauguration Ceremony is one of the ceremonies marking the milestones of important activities of businesses and companies. Through this ritual, businesses not only affirm the company's position in the future. Besides, this is also an opportunity for businesses to promote their names, brands, products and services in the marketplace. So how to organize a successful "Inauguration" ceremony? What is the professional process and planning of the "Inauguration" event? What event equipment is needed to hold an Inauguration ceremony? Please read the article below with HSV ProAVL !

Organized the Inauguration Ceremony at HSV ProAVL
Organized the Inauguration Ceremony at HSV ProAVL

SEE SOME OTHER SERVICES AT HSV ProAVL

1. What is the Inauguration Ceremony?

Lễ Khánh Thành hay có tên tiếng anh là “Inauguration Ceremony” được xem là một nghi thức được các doanh nghiệp, công ty tổ chức với mục đích đánh dấu sự bắt đầu hoạt động của một dự án công trình mới vừa mới hoàn thành. Buổi lễ Khánh thành là sự kiện đánh dấu sự khởi đầu mới cho doanh nghiệp với mong muốn đem lại nhiều may mắn và thuận lợi. Ngành xây dựng rất xem trọng nghi thức này "Lễ Khánh Thành dự án xây dựng". Dù công trình xây dựng lớn hay nhỏ điều phải tổ chức "Lễ Khánh thành" và thực hiện đúng quy trình.

Prestigious inauguration organization
Tổ chức Khánh thành uy tín

2. Lễ khánh thành sử dụng cho sự kiện nào?

Một số lĩnh vực sau khi dự án, công trình hoàn thành có thể tổ chức lễ khánh thành như:

  • Lễ khánh thành nhà máy.
  • Lễ khánh thành công trình.
  • Lễ khánh thành nhà xưởng.
  • Lễ Khành thành chùa.
  • Lễ khánh thành công ty.
  • Lễ khánh thành cầu đường,...
Organize the inauguration ceremony
Tổ chức buổi lễ Khánh thành

3. Ý nghĩa nghi thức buổi lễ Khánh thành

3.1. Về mặt tinh thần

  • Mang ý nghĩa may mắn, thuận lợi cho công trình.
  • Đánh dấu các bước hoạt động mới của dự án.

3.2. Về mặt truyền thống

  • Xây dựng hình ảnh cho doanh nghiệp, công ty.
  • Quảng bá các dịch vụ và sản phẩm đang kinh doanh.
  • Xây dựng mối quan hệ rộng với đối tác làm ăn.
Cheap Inauguration Ceremony nationwide
Lễ Khánh thành giá rẻ trên toàn quốc


4. Quy trình tổ chức sự kiện "Khánh thành"

4.1. Lên kế hoạch tổ chức "Lễ Khánh thành"

Bước 1: Lên kế hoạch, ý tưởng, viết kịch bản, nội dung chi tiết sự kiện. Đây là bước quan trọng nhất trong tổ chức lễ Khánh thành. Tìm kiếm đơn vị tổ chức "Lễ Khành thành" chuyên nghiệp.

Bước 2: Đơn vị tổ chức tiếp tục khảo sát địa điểm tổ chức sự kiện. Các vấn đề cần quan tâm khi khảo sát (Lối đi, bãi đổ xe, vị trí,...). Thiết kế và bố trí các thiết bị, nhân sự cho sự kiện, lên phương án dự phong cho buỗi lễ "Khánh thành".

Bước 3: Lên doanh sách thiết bị sự kiện và nhân sự hỗ trợ, tiến hành vận chuyển và thi công, lắp đặt sự kiện.

Bước 4: Lên danh sách chi phí tổ chức sự kiện, lên danh sách chi phí dự trù.

Inauguration ceremony organization process
Quy trình tổ chức lễ Khánh thành

4.2. Tiến hành tổ chức "Lễ khánh thành"

Trong suốt quá trình diễn ra “Lễ Khánh thành” thường diễn ra các hoạt động như:

  • Đón khách mời sự kiện.
  • Tiết mục mở màn sự kiện.
  • Màn giới thiệu doanh nghiệp.
  • Nghi thức cắt băng khánh thành.
  • Nghi thức múa lân, sự đầu rồng.
  • Tham quan công trình đã hoàn thành.
  • Buổi tiệc nhẹ Teabreak, tiệc rượu.
 VIETTRUSS factory inauguration ceremony
Lễ Khánh thành nhà máy VIETTRUSS

4.3. Kết thúc lễ, trao quà lưu niệm

Sau khi sự kiện diễn ra theo như kế hoạch thì các doanh nghiệp sẽ bắt đầu cảm ơn khách mời đến tham dự và tặng quà lưu niệm cho khách mời. Sau đó, kết thúc chương trình, tiễn khách mời về.

XEM THÊM MỘT SỐ DỊCH VỤ KHÁC TẠI HSV ProAVL

5. Một số thiết bị sử dụng trong lễ Khánh thành

5.1. Một số thiết bị sự kiện "Khánh thành"

STT HẠNG MỤC THIẾT BỊ HÌNH ẢNH
1

Steam portal

2 Stage

3 Sound, light

4 Tent

5 LED screen

6 Backdrop construction

Inauguration Ceremony 2023
Inauguration Ceremony 2023

5.2. Some ceremonial tools for "Inauguration Ceremony"

No EQUIPMENT CATEGORY IMAGE
first Ceremonial tool set

2 Ceremonial tool set

3 Barrier pillar - Barrier pillar

4 Red carpet walkway

Prestigious inauguration service organization
Prestigious inauguration service organization

6. Some notes when organizing the Inauguration ceremony

6.1. Location and time of "Inauguration Ceremony"

The location of the " Inauguration " is usually determined at the place where the construction enterprise is accepting the project. For that reason, businesses need to consider whether the location is large enough to accommodate how many guests. The time to organize is when the project has been completed and choose a good day and hour to bring luck and good luck to the project when it is put into use.

Quote for inauguration ceremony services
Quote for inauguration ceremony services

6.2. Guests attending the "Inauguration Ceremony"

After considering the location of the event and the number of guests, businesses need to make a guest list and design invitation cards to make the event more elaborate and complete. Some guests businesses can invite include: Board of Directors, business partners, potential customers, staff,...

Organize professional package events at HSV ProAVL
Organize professional package events at HSV ProAVL

6.3. Funds for organizing the "Inauguration Ceremony"

Make a list of items that need to be spent such as:

  • Cost of hiring an organizational unit
  • Teabreak party costs
  • Operational personnel,..

From there, the business makes a list of planned items and sets a proposed budget to organize the most professional "Inauguration" event.

Guest service at cheap prices
Guest service at cheap prices

6.4. Plan and content

Businesses will announce their desired contents and plans on how to organize the inauguration . So that event organizers can organize a professional "Inauguration Ceremony" and according to the wishes of the business.

Be sure to organize a professional inauguration ceremony
Be sure to organize a professional inauguration ceremony

SEE SOME OTHER SERVICES AT HSV ProAVL

7. Information about the organizer of the "Inauguration" event

HSV ProAVL PROFESSIONAL OPENING ORGANIZATION

Hanoi: 0972.787.123

Ho Chi Minh City: 0913.222.075

Email: hsvavl@gmail.com

Website: https://proavl.vn/

Hanoi headquarters: No. 229, D. Van Tri, Van Noi, Dong Anh, Hanoi

City headquarters. HCM: 184/20 Le Dinh Can, Tan Tao, Binh Tan, City. HCM

0972 787 123