The system is processing. Please wait a moment!
- Home page PRODUCT Professional Event Organization Services in Hanoi Full Inauguration Ceremony Service in Hanoi
Full Inauguration Ceremony Service in Hanoi
TABLE OF CONTENTS CONTENTS
- What is the Inauguration Ceremony?
- What events is the inauguration ceremony used for?
- Meaning of the inauguration ceremony
- Event organization process "Inauguration"
- Some equipment used during the Inauguration ceremony
- Some notes when organizing the Inauguration ceremony
- Information about the organizer of the "Inauguration" event
Holding an Inauguration Ceremony is one of the ceremonies marking the milestones of important activities of businesses and companies. Through this ritual, businesses not only affirm the company's position in the future. Besides, this is also an opportunity for businesses to promote their names, brands, products and services in the marketplace. So how to organize a successful "Inauguration" ceremony? What is the professional process and planning of the "Inauguration" event? What event equipment is needed to hold an Inauguration ceremony? Please read the article below with HSV ProAVL !
SEE SOME OTHER SERVICES AT HSV ProAVL
1. What is the Inauguration Ceremony?
Lễ Khánh Thành hay có tên tiếng anh là “Inauguration Ceremony” được xem là một nghi thức được các doanh nghiệp, công ty tổ chức với mục đích đánh dấu sự bắt đầu hoạt động của một dự án công trình mới vừa mới hoàn thành. Buổi lễ Khánh thành là sự kiện đánh dấu sự khởi đầu mới cho doanh nghiệp với mong muốn đem lại nhiều may mắn và thuận lợi. Ngành xây dựng rất xem trọng nghi thức này "Lễ Khánh Thành dự án xây dựng". Dù công trình xây dựng lớn hay nhỏ điều phải tổ chức "Lễ Khánh thành" và thực hiện đúng quy trình.
2. Lễ khánh thành sử dụng cho sự kiện nào?
Một số lĩnh vực sau khi dự án, công trình hoàn thành có thể tổ chức lễ khánh thành như:
- Lễ khánh thành nhà máy.
- Lễ khánh thành công trình.
- Lễ khánh thành nhà xưởng.
- Lễ Khành thành chùa.
- Lễ khánh thành công ty.
- Lễ khánh thành cầu đường,...
3. Ý nghĩa nghi thức buổi lễ Khánh thành
3.1. Về mặt tinh thần
- Mang ý nghĩa may mắn, thuận lợi cho công trình.
- Đánh dấu các bước hoạt động mới của dự án.
3.2. Về mặt truyền thống
- Xây dựng hình ảnh cho doanh nghiệp, công ty.
- Quảng bá các dịch vụ và sản phẩm đang kinh doanh.
- Xây dựng mối quan hệ rộng với đối tác làm ăn.
4. Quy trình tổ chức sự kiện "Khánh thành"
4.1. Lên kế hoạch tổ chức "Lễ Khánh thành"
Bước 1: Lên kế hoạch, ý tưởng, viết kịch bản, nội dung chi tiết sự kiện. Đây là bước quan trọng nhất trong tổ chức lễ Khánh thành. Tìm kiếm đơn vị tổ chức "Lễ Khành thành" chuyên nghiệp.
Bước 2: Đơn vị tổ chức tiếp tục khảo sát địa điểm tổ chức sự kiện. Các vấn đề cần quan tâm khi khảo sát (Lối đi, bãi đổ xe, vị trí,...). Thiết kế và bố trí các thiết bị, nhân sự cho sự kiện, lên phương án dự phong cho buỗi lễ "Khánh thành".
Bước 3: Lên doanh sách thiết bị sự kiện và nhân sự hỗ trợ, tiến hành vận chuyển và thi công, lắp đặt sự kiện.
Bước 4: Lên danh sách chi phí tổ chức sự kiện, lên danh sách chi phí dự trù.
4.2. Tiến hành tổ chức "Lễ khánh thành"
Trong suốt quá trình diễn ra “Lễ Khánh thành” thường diễn ra các hoạt động như:
- Đón khách mời sự kiện.
- Tiết mục mở màn sự kiện.
- Màn giới thiệu doanh nghiệp.
- Nghi thức cắt băng khánh thành.
- Nghi thức múa lân, sự đầu rồng.
- Tham quan công trình đã hoàn thành.
- Buổi tiệc nhẹ Teabreak, tiệc rượu.
4.3. Kết thúc lễ, trao quà lưu niệm
Sau khi sự kiện diễn ra theo như kế hoạch thì các doanh nghiệp sẽ bắt đầu cảm ơn khách mời đến tham dự và tặng quà lưu niệm cho khách mời. Sau đó, kết thúc chương trình, tiễn khách mời về.
XEM THÊM MỘT SỐ DỊCH VỤ KHÁC TẠI HSV ProAVL
5. Một số thiết bị sử dụng trong lễ Khánh thành
5.1. Một số thiết bị sự kiện "Khánh thành"
STT | HẠNG MỤC THIẾT BỊ | HÌNH ẢNH |
1 |
Steam portal |
|
2 | Stage | |
3 | Sound, light | |
4 | Tent | |
5 | LED screen | |
6 | Backdrop construction |
5.2. Some ceremonial tools for "Inauguration Ceremony"
No | EQUIPMENT CATEGORY | IMAGE |
first | Ceremonial tool set | |
2 | Ceremonial tool set | |
3 | Barrier pillar - Barrier pillar | |
4 | Red carpet walkway |
6. Some notes when organizing the Inauguration ceremony
6.1. Location and time of "Inauguration Ceremony"
The location of the " Inauguration " is usually determined at the place where the construction enterprise is accepting the project. For that reason, businesses need to consider whether the location is large enough to accommodate how many guests. The time to organize is when the project has been completed and choose a good day and hour to bring luck and good luck to the project when it is put into use.
6.2. Guests attending the "Inauguration Ceremony"
After considering the location of the event and the number of guests, businesses need to make a guest list and design invitation cards to make the event more elaborate and complete. Some guests businesses can invite include: Board of Directors, business partners, potential customers, staff,...
6.3. Funds for organizing the "Inauguration Ceremony"
Make a list of items that need to be spent such as:
- Cost of hiring an organizational unit
- Teabreak party costs
- Operational personnel,..
From there, the business makes a list of planned items and sets a proposed budget to organize the most professional "Inauguration" event.
6.4. Plan and content
Businesses will announce their desired contents and plans on how to organize the inauguration . So that event organizers can organize a professional "Inauguration Ceremony" and according to the wishes of the business.
SEE SOME OTHER SERVICES AT HSV ProAVL
7. Information about the organizer of the "Inauguration" event
HSV ProAVL PROFESSIONAL OPENING ORGANIZATION
Hanoi: 0972.787.123
Ho Chi Minh City: 0913.222.075
Email: hsvavl@gmail.com
Website: https://proavl.vn/
Hanoi headquarters: No. 229, D. Van Tri, Van Noi, Dong Anh, Hanoi
City headquarters. HCM: 184/20 Le Dinh Can, Tan Tao, Binh Tan, City. HCM